Årsmøte i Pensjonistforbundet Buskerud

Oddbjørn Hoem fra Hønefoss ble valgt som ny leder.

Oddbjørn Hoem fra Hønefoss ble valgt som leder i Pensjonistforbundet Buskerud for neste periode.

Årsmøtet i Pensjonistforbundet Buskerud ble avholdt på Tyrifjord Turisthotell 16. mars 2022. Rune Bugge Persson som har vært leder i de 2 siste årene tok ikke gjenvalg og Oddbjørn Hoem fra Hønefoss ble valgt som ny leder. Oddbjørn Hoem ble født 16. juni i 1945 i Fræna Kommune. Han har 3 voksne barn og 6 barnebarn. Oddbjørn har i tillegg til grunnskole og teknisk skole en tilleggsutdannelse innen automasjon. Han har jobbet på ulike steder i ulike bedrifter; sist i Finske Neles OY nå Metso Automasjon med ansvar for Norge og Island. Oddbjørn sluttet i 2010 for å ta seg av sin syke kone som døde i 2020.

Oddbjørn har i hele sin voksne alder vært med i ulike typer Frivillighetsarbeid blant annet i Nito, Kiwanis, Revmatikerforeningen og venner av Ringerike Sykehus. Han er også leder av vår Pensjonistforening i Hønefoss, en stor forening med mer enn 500 medlemmer samt leder av Samarbeidsutvalget i Ringerike Kommune. Vi gratulerer Oddbjørn med ledervervet.

Styret for kommende periode ble da som følger: Leder Oddbjørn Hoem, Nestleder Toril Naper Hauge, Konnerud Pensjonistforening, Styremedlemmer Synnøve Evensen, Åmot Pensjonistforening, Gunnar Johansen, Flå Pensjonistforening, Jan Stolp, Lier Pensjonistforening, Anne Katrine Langum, Drammen Pensjonistforening og Berit Arnesen Ferguson, Hokksund Pensjonistforening. Vararepresentanter ble Arve Kristoffersen, Flesberg Pensjonistforening, Turid Aasen Kongsberg Pensjonistforening og Margareth Wrålid, Pensjonistforbundet Søndre Hurum.

Rigmor Skjereng fra Pensjonistforbundet Nedre Eiker ble tildelt Hederstegn og gullmerke i kjede for lang og tro tjeneste i Pensjonistforbundet Buskerud gjennom 10 år. Vi gatulerer så mye!

Det var 70 deltagere på årsmøtet som startet med et innlegg fra 2. nestleder i Pensjonistforbundet Ragnhild M. Hagen før det offisielle årsmøtet. På ettermiddagen fikk vi et flott foredrag om "NRK for alle - hørbarhet og teksting ved Siri Antonsen, Tilgjengelighetssjef i NRK.

Rigmor Skjereng ble tildelt hedersbevis!

Ragnhild M. Hagen - 2. nestleder i Pensjonistforbundet

Ny og avtroppende leder