pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Referat fra medlemsmøtet til Pensjonistforbundet, Horten, 26.10.21.

Leder Lasse Lilleødegård hadde en usedvanlig heldig åpning av møtet siden han kunne gratulere et av medlemmene, som akkurat denne kvelden fylte 91 og valgte å feire den sammen med oss. Det var derfor god trøkk i strupene fra de 44 frammøtte da gratulasjonssangen blei avsyngi.

Lokalpolitiker Alf Henriksen fra Rødt, var dagens hovedgjest, og med sitt fantastisk innholdsrike foredrag om sitt liv som politiker og aktivist i Horten gjennom 50 år, utfoldet han seg i kjent stil. Foredraget blei avslutta med at Alf og undertegnede framførste sangen "Halleluja, Horten er en dritfin by å bo i", skrevet av Henriksen og Reksjø og med tilløp til allsang på refrenget. Alf tok åsså imot spørsmål fra et interessert publikum og hadde gode svar på alt fra det mest lokale og til de store spørsmål om verden og klimaet.

Kaffe og såkalte søsterkaker både med og uten folkeosten brun G35 i tillegg til en keiserlig eplekake, blei servert av foreningens meget aktive og kyndige gourmet-personale. Leder benyttet åsså denne delen av seansen til å informere om julemøtet som finner sted 30. november og har påmelding til leders- og nestleders døgnåpne telefoner. Han la informativt til at Pensjonistforbundet, Horten er åpent for alle som ønsker å bli medlemmer for å delta i et godt og soialt fellesskap.

Han minte videre om årsmøtet som vil finne sted 25. januar og som trenger en valgkomitè, helst utenfor styret. Eldrerådets leder Svein Erik Fjeldheim, informerte fra siste møte i Eldrerådet og presenterte rådets medlemmer. Han sa videre at det er ønskelig med aktuelle saker fra medlemmene og at saken om den såkalte "Hent meg bussen" er tatt opp med VKT med ønske om fortsettelse og utvidelse til flere bydeler.

Etter et godt og innbringende loddsalg med springende gevinster, allsang og to sanger av undertegnede, kunne leder heve møtet, ønske vel hjem da klokka bynte å nærme seg 1930.

Ole Kristian Pettersen

referent.