pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

NAV Innlandet pensjonistforening inviterer sine medlemmer til en trivelig tur til Stavanger med utflukt til Flor & Fjære

Tidsrom: 23. - 26. august 2022 BINDENDE PÅMELDING INNEN 24. APRIL 2022

Invitasjonen er sendt ut til alle våre medlemmer med flere detaljerte opplysninger.

Program:

Tirsdag 23. august: Reise til Stavanger

Alle reiser på egen hånd til Oslo Lufthavn. Avreise med SAS til oljebyen Stavanger, Norges fjerde største bykommune med 142 000 innbyggere.

Fremmøte senest kl 09:30 på Oslo Lufthavn.

Husk: Ta med deg pass eller ID-kort

Ankomst Stavanger ca. 12:20. Fra flyplassen reiser vi med egen buss til hotellet. Hotellet har flott utsikt over Breiavatnet og det er gangavstand til shopping, uteliv, kultur- og underholdningstilbud i Stavanger sentrum. Middag i hotellets restaurant om kvelden.

Onsdag 24. august: I Stavanger, utflukt til Flor & Fjære

I dag skal vi på utflukt til Flor & Fjære. Dere har en fin formiddag i Stavanger før vi spaserer til Bekhuskaien for å ta båten kl. 12:00. Det er 700 m fra hotellet, ca. 10 min. å gå. Etter ca. 20 minutter med båt, kan vi stige i land i blomsterhavet på Flor & Fjære. Ved ankomst på øya, står guidene klare til å vise deg hagenes skjønnhet og dele hemmeligheter og historier. En omvisning i den bugnende parken gir innblikk i 3 generasjoners lidenskap for å lage verdens vakreste hager. I mai plantes det ut 50 000 sommerblomster. Parken består av tematiske inndelinger hvor inspirasjon er hentet fra ulike deler av verden. Det er Olav Bryn som designer parken år etter år. Han bruker vinterhalvåret på å tenke ut nye kombinasjoner, finne nye planter og blomster og se etter nyanser som ikke er blitt prøvd før.

Resultatet er en eksplosjon av farger. Etter omvisningen serveres det middag kl 13:30. Kjøkkensjef André Mulder presenterer en delikat, fersk meny med inspirasjon fra hele verden, men med fokus på lokale råvarer. Etter maten har dere ca. 1 time til å utforske hagene på egenhånd før returen med båt kl 16:30. Middag på hotellet om kvelden.

Torsdag 25. august: I Stavanger, byvandring

Kl 10:00 kommer guiden til hotellet og tar oss med på en 2 timers byvandring, hvor vi starter i den nye delen og avslutter i Gamlebyen. Alle får på seg et trådløst guidesystem. Det vil si en egen mottaker med engangsplugger, hvor du kan høre guiden perfekt selv på 100 meters avstand. Etter det er dagen fri til egen disposisjon før middag på hotellet om kvelden.

Fredag 26. august: Hjemreise

Frokost på hotellet før avreise til flyplassen med egen buss kl 09:00. Ankommer Oslo Lufthavn ca. kl 12:15. Ved ankomst Oslo Lufthavn reiser alle hjem for egen regning.

GOD TUR