BUSSTUR TIL NARVIK 19. - 20. SEPTEMBER

Sør-Andøy Pensjonistforening arrangerer medlemstur med buss til Narvik 19. - 20. september 2022. Vi får orientering om Narviks interessante historie som rallarby, jernbanebyen i nord og omvisning på det nye krigsmuseet.

Vi har beregnet 40 deltakere, men kanskje vil flere delta.

Program for første dag 19. september:  bussen fra Evensen Bussreiser AS, går fra Dverberg kl. 10.00 og samler opp de påmeldte på turen sørover i kommunen, til vi passerer kommunegrensa. Innkvartering på ærverdige QUALITY ROYAL GARDEN HOTELL, som ligger like ved jernbanestasjonen.

Vi har avtalt å få en orientering om historien til Narvik, Ofotbanen og rallarlivet v/Per Henrik Mørk. Dette skjer både på jernbanestasjonen, der det er utstilt en modell av gamle Rombaksbotn, som Per Henrik Mørk har bygget, og orienteringen fortsetter under middagen på hotellet.  Kanskje får vi også noen gode "skrøner" fra Narvik under middagen ...?

Neste dag, den 20. september, blir det guidet besøk på Narvik Krigsmuseum, inkludert foredrag om krigshandlingene i 1940.

Deretter retur til Andøy med beregnet ankomst Dverberg ca. kl. 1830.

Begge veiene blir stopp på Best bensinstasjon Sigerfjord, og Tjeldsundbrua kro, der det er anledning til å ta en matbit.

Fordeling på enkelt- eller dobbeltrom etter ønske, som meldes ved bindende påmelding til turen.

Egenandel er satt til kr 2000,-

PÅMELDING til EDNY LYNGRA, TLF. 918 19 805 - INNEN 30. AUGUST!!

Fristen er satt av hensyn til at vi må gjøre reservasjonene av rom på hotellet innen gitt frist.

FORHÅNDSBETALING må foretas til kontonr. 0532.37.14896 eller VIPPS  90861870

Spørsmål om detaljer for  turen kan også rettes til Ivar Skogstad, tlf. 403 04 463 eller John Helmersen tlf. 412 44 895.

Styret i Sør-Andøy Pensjonistforening håper på stor deltakelse - og selvfølgelig godt vær på turen.