Busstur i Telemark

Venter på kanal båten fra Lunde til Kviteseid.

Vi hadde en fin tur med Berg skysstasjon. Til Sraand hotel i Vrådal. Den andre dagen ble vi kjørt med buss til Lunde. Der ventet vi på båten som skulle sluse oss gjennom 3 sluser til Kviteseid. Dette var en fin opplevelse med mye fin natur. Lunsj spiste vi ombord i båten. Bussen sto klar og hentet oss. Den tredje dagen gikk turen til Vemork på Rjukan.Vi kjørte om Morgedal, Vinje og Rauland. Det var skremmende å se hvor lite vann det var i vannmagasinet i Møsvatn . En feige som sto på land var det ca. 8-9 m. Ned til vannspeilet. Da vi kom til Vemork ble vi guidet gjennom anlegget. Vi ble vist en film om tungtvann aksjonen og mye informasjon. Vi fikk lunsj før vi reiste til hotellet. Siste dagen etter frokost lastet vi opp og kjørte. Vi kjørte til Lierkroa hvor vi spiste lunsj. Så reiste vi rett hjem og alle var fornøyde med turen. Så ses vi på dagstur til Roseslottet 18 august. Påmelding til. Helge.Husom@gmail.com. 90545504

Rapport fra turen.