pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Avgang 12.30 presis 9.august

Velkommen til de påmeldte. Vi gleder oss!

Velkommen til hyggelig tur!

ONSDAG 9. AUGUST 2023 KL. 12.30 PRESIS REISER VI FRA BRUMUNDDAL JERNBANESTASJON.  Bussen er på plass kl. 12.00.

Årets sommerutflukt er en interessant tur til Engerdal.

Utover i fylket er det mange fantastiske amatører som setter opp spill (med litt hjelp fra proffe).  Kopparleden teaterlag er ansvarlig for å fortelle historien om Anna i ødemarken, skrevet av Dagfinn Grønoset.

Denne gangen starter ikke turen på tidlig formiddag, men vi reiser fra Brumunddal kl. 12.30,

http://www.galtengard.no/uploads/1/6/7/5/16758992/published/img-2230-liten.jpg?1596442887https://i1.wp.com/www.annaiodemarka.no/wp-content/uploads/2022/09/35-683x1024.jpgog kjører til Galten gård ved Drevsjø.  Dette er en gammel fjellgård som i fem generasjoner har hatt turisme som «attåtnæring».  Forrige generasjon, Gunveig og Jo Eggen, begynte å bygge ut konseptet, og nå er det datter og svigersønn som driver.  Bl.a. har dronningene Sonja og Margrethe overnattet her på en av sine turer i norsk natur.

Vi spiser en deilig middag med dessert og kaffe før vi reiser videre til spillplassen.

Vi er på premieren!

I forbindelse med spillet er det satt opp boder hvor det er mulig å få kjøpt kaffe, mineralvann, skillingsboller både før og i pausen.

Vi regner med å være på plass senest kl. 19.00, forestillingen starter kl. 19.30, så det blir tid til å rusle rundt.  Inkl. pause varer forestillingen i to timer.  Det hele foregår ute på et setertun, men amfiet har benker med ryggstøtte.  Kanskje lurt å ha med en sittepute og evt. regnponcho.  Det er ikke lov å bruke paraply, men det må da bli fint vær på vår tur!

Totalt er vi 55 som reiser, og da har vi gleden av å ha med 14 medlemmer fra Tine pensjonistforening.