pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

90 pensjonister til julebord

Med god julemat og allsang på programmet kunne leder av Svelvik Pensjonistforening, Karin Lippert kalle inn til førjulsfest. Responsen uteble ikke, og i underkant av hundre Svelvik-pensjonister møtte opp på samfunnshuset sist torsdag.

The Band fra Svelvik, ledet an allsangen før julematen ble kjørt inn til festpyntede bordene. Normalt er det en fast kjøkkengjeng som står for dette, men denne gangen stilte Rotary, Lions og Kiwanis opp som «kjøkkenhjelp». Dermed kunne den faste gjengen slappe av ved bordene og nyte den gode maten, som også denne gangen kom fra kjøkkenet til Svelvik sykehjem.

Nå er det ikke møte før i februar, og Karin Lippert håper å få se også nye ansikter inn i rekkene til første møte i 2024. Hun nevner at det på medlemsmøtene har de alltid nyttige foredragsholdere, god underholdning og selvsagt deilig nysmurte snitter, med kaffe og kaker som avslutning.

– I tillegg er det sosiale hvor man kan bli godt kjent med andre pensjonister fra Svelvik, avslutter hun.

Se film her: