pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Velkommen til våre nye lokaler

Smittesituasjonen gjør at vi starter forsiktig, men aktiviteten vil øke etter hvert.

Våre lokaler i Torvet 1 (Foto: Lars Ole Røed)

Vi gleder oss til å ta i bruk de nye lokalene våre. Vi ønsker å gjøre dette til en hyggelig og nyttig møteplass. På grunn av smittesituasjonen starter vi i det små og må sette begrensninger på hvor mange som kan slippe inn av gangen. Så fort forholdene tilsier det vil vi selvsagt åpne for flere. 3 tiltak kommer i gang før påske.

1 - Åpent hus - teknologihjelpen.

Hver torsdag kl 12-14 - med oppstart 11.mars

Dette er en videreføring av Teknologibanken der det er mulig for våre medlemmer og andre å stille innom og få hjelp til nettbrett og mobiltelefon. Vi hjelper så godt vi kan og finner vi ikke ut av det kan vi tipse om hvor det kan være hjelp å få.

I tillegg er det utstilling av ulike hjelpemidler som kan lette tilværelsen i dagliglivet. Dette kommer vi nærmere tilbake til.

Vi satser på å skape et trivelig miljø der det også vil være anledning til en kaffekopp og en hyggelig prat.

Ansvarlige Lars Ole Røed og Kjell Skarheim

2 - Sosialt treff - med bevertning og kulturelle innslag

Risør Pensjonistforening har fått innvilget midler som skal gå til personer over 65 år som er spesielt rammet av koronapandamien med hensyn til ensomhet og isolasjon. Før påske har vi startet opp i det små for å prøve ut opplegget. Mer informasjon kommer om opplegget etter påske.

3 - Opplæring på nettbrett og smarttelefon

Hver mandag tilbys det opplæring. I nåværende smittesituasjon er det opplæring av en person om gangen. Instruktør og deltaker har et plexiglasskille mellom seg. Når smittesituasjonen endrer seg vil det åpnes for flere deltakere.

Ønsker du å delta på opplæringen - ta kontakt med Mona Rhein på tlf 922 88 096

Utover våren vil det åpnes for flere aktiviteter etter hvert som smittesituasjonen endrer seg:

• Faglige tema knyttet til 'Åpent hus'
  • Aktiviteter knyttet til 'Åpent hus'