Værgudene var med oss

Så fikk den tredje gruppa med pensjonister også sin tur med MS «Brekke» etter at den oppsatte turen måtte avlyses på grunn av lyn og torden.

Pensjonister blir forklart om hvordan slusene virker

Det så ikke så mye bedre ut tidlig på morgenen den 9. august. Regnet styrtet ned og mange var engstelige for at denne turen også måtte avlyses. Men vi stolte på meteorologene som hadde lovet oppholdsvær og sol ved Brekke sluser ved 10-tiden – og de fikk rett.

Sola tittet fram allerede under bussturen til Tista og den var stort sett framme hele tiden. Og ikke en eneste regndråpe. Dermed ble det også en tur som alle satte stor pris på. -Koselig båt og hyggelig betjening, var ord som ble sagt.

Pensjonistforbundet Fredrikstad har med disse tre båtturene fått 130 pensjonister ut på tur!

Det gjelder ikke å bli bløt når sluseporten åpnes