Våre datakurs

I oktobermåned startet vi våre datakurs. PC-kurset begynte den 19. oktober, Ipad-kurset den 25. oktober

8 spente kursdeltagere. Kurslederen sitter bak til høyre, våre 2 unge veiledere står i bakgrunn.

I høst fikk vi etablert vår Datastue som er initiert og bekostet av Seniornett sentralt og Pensjonistforbundet. Eidsberg Pensjonistforening har i samarbeid med seniornett på Trøgstad dannet et styre med Synnøve Buer som formann. Koordinator for Datastua er Per Gathen, Eidsberg Pensjonistforening. Vi har også et godt samarbeid med seniornett i Askim.

PC-kurset blir driftet av dyktige pensjonister fra Mysen: Ranveig Henning, Egil Lund og Vinni Hestnes. Øistein Hasselgård fra Askim sa seg villig til å lede vårt Ipad-kurs. Som hjelpesmenn stiller to unge IT-eksperter fra Mysen videregående skole, Kevo og Stian.

Disse kursene ble annonsert i lokalavisen, og foreløpig er det mer enn 40 pensjonister som har meldt sin interesse. Hvert kurs vil gå over 4 dager, 3 timer hver dag inkludert et hyggelig "frikvarter" der vi serverer kursdeltagerne kaffe og vaffel!