Kontakt oss

Org.nr. 970323910

Tur til Korsika 01 -10.10.2023

Lørenskog Pensjonistforening

I nattens mørke grytidlig 01.10 kl 04.00 tok 9 glade og foventningsfulle pensjonister fra Lørenskog pass i bussen til Tormod Carlsen, og turen gikk sammen med 33 andre pensjonister direkte til Gardemoen for flyavgang til Bolonga.Her møtte vi vår buss og fikk servert norske pølser i lompe før turen gikk til Pisa. Her møtte vi var guid som tok oss med på en omvisning i den vakre byen. Deretter gikk turen til Pisa hotell og middag på hotellet på kvelden.

Etter en god og tidlig frokost gikk turen Livorno og ferje over til Bastia her ventet vår buss og vi kjørte direkte til vårt hotell "Costa Salina et kjempefint hotell. Her kunne vi nyte noen fine dager.

Deretter gikk turen til Firenze, her møtte vi vår guid som tok oss med på en sightseening i Firenze, deretter gikk turen til Lugano som ligger på grensen mellom Sveits og Italia for overnatting. Neste dag ble en lang transport etappe til Rüdersheim.

Rüdersheim er en livlig og trivelig by. Vi sjekka inn på Park hotell som lå ved Rien. Middag på hotellet om kvelden. Etter middagen ble det en koselig vandretur i den vakre og koselige byen.

Neste dag besøkte vi et slottet Schloss Marksburg og fikk en gaidet runde i slottet som var fra 1200-tallet. Vi spiste lunsj på restauranten før turen gikk videre til Hannover for overnatting på hotell Leonardo, middag på kvelden.

Etter en god frokost gikk turen til Kiel hvor Color Line hadde avgang kl 14.00. Vi fikk servert buffe om kvelden og ca kl 21.00 var det reservert plasser samt servering av 1 glass musserende vin i Show lounge.

Siste dagen spiste vi en god frokost på båten før vi ankom Oslo kl. 10.00 og bussen kjørte til Bussterminalen i Oslo og videre til Lørenskog og vi var tilbake til utganspunktet ca, kl 11.30.

Du kan lese og se mange bilder fra denne fine turen på vår hjemmeside følg oss her: lorenskogpf.no