Sommertur til Lysekil

Fredag 2. juni reiste 52 medlemmer av Pensjonistforbundet Fredrikstad på tur til Lysekil.

Her venter vi på middagen som besto av villsvinkjøtt

Det flotte sommerværet bidro til at stemningen var veldig god. Med sjåfør Martin fra InterBuss ved rattet ble kursen satt mot nabolandet. Det ble en liten rast i Tanumshede ved Vitlycke Museum hvor det også var mulighet for å se helleristninger og hvordan folk levde for 3000 år siden.

Deretter gikk turen til Nordens Ark langs kystveien. Der er det en stor park med utrydningstruede dyr, men vi skulle bare spise lunsj – og den var helt nydelig. Så var det inn i bussen igjen med Havets Hus i Lysekil som destinasjon. På grunn av en traktor som sperret veien ble vi noe forsinket og dermed ble også oppholdet i Havets Hus forkortet. Men vi fikk en morsom orientering av livet i havet, betydningen for miljøet og en rask titt i akvariene.

Det ble anledning til en liten spasertur i byen før lunsjen som ble inntatt i ærverdige Grand Hotell midt i sentrum og hvor villsvinstek sto på menyen. Så var det å sette seg i bussen igjen og på Svinesund ble vi godt mottatt av tollerne som hadde reist opp bommene for oss.