pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Referat fra medlemsmøte 10.11.2021 klokka 1700. Møtested Vestheim.

Mange medlemmer hadde møtt opp på Vestheim til møte i dag, 10.11.2021. Gerd Misfjord ønsket alle hjertelig velkommen. Forrige måned, oktober 2021, forklarte Gerd Misfjord at det ikke var ledige lokaler fordi Vestheim hadde mange arrangement,og ingen datoer som passet oss.

Medlemsmøtet som ble åpnet med sangen - Det som ein gong- var med pianospill fra en av våre gjester. Side 14 i sangboka. Så mintes alle Gerd Remmem som gikk bort 27.10.2021. Hun var født 28.11.1942.

Ansgar Misund hadde ord for dagen. Han leste et flott dikt, Øya mi, av Anton Beinset. Han var født 1894 på Otrøya. Han var en radikal venstremann. Hadde problem under siste verdenskrig, men kom over krigen og ble en viktig skribent. Skrivestua hans står i dag i tidligere Misund kommune, på Beinset. Den er nå restaurert.

Gerd Misfjord introduserte Ørskogkvartetten. Kvartetten sang til pianospill og hadde mange flotte sanger. Ola Rotnes var den som introduserte hver sang, ofte med en hendelse eller opplevelse. John Abelseth hadde egen fremføring av en sang om Kipperviktorget i Ålesund. Han fremførte denne sangen med egenkomponert opplegg. Ellers var det mange gamle gode melodier som Moon River som ble sunget. Gerd Misfjord takket Ørskogkvartetten med etterfølgende applaus fra de fremmøtte.

Gerd Misfjord opplyste videre at 09.12.2021 klokka 1700 skal det være julebord på Vestnes Fjordhotell. Det blir musikk av Lars Arne Frostad ,Steinar Frostad og Kjell Magne Nakken. Påmeldingsliste ble sendt rundt. Vestnes Pensjonistlag vil være med å betale en del av kostnadene. Medlemmene betaler 300 kr, ikke medlem 490 kr.

Så ble det mat. Til toner fra piano ble det sunget til maten. Det var god kjøttsuppe og flatbrød som ble servert. Dette smakte veldig bra. Etterpå var det veldig god eplekake. Etter maten ble det åresalg og trekking av fine gevinster. Mange glade vinnere. Ansgar Misund foretok trekking som gikk knirkefritt.

Avslutningssangen var - De nære ting - side 14 i sangboka. Gerd Misfjord takket alle fremmøtte, og det var godt fornøyde deltakere.

Slutt 1915.

Lars Christian Fjørtoft - sekretær