Ragnar Klavenes informerte om det å være eldre i Sandefjord

Eldrerådets leder de siste 12 årene, Ragnar Klavenes, ga medlemmene interessante opplysninger

ELDRERÅDET: Eldrerådets leder, Ragnar Klavenes holdt et interessant foredrag for hele 82 fremmøtte

Mange ekstra bord og stoler måtte bæres inn da hele 82 personer kom for å høre på eldrerådets leder, Ragnar Klavenes, i Forsmannsenterets storstue den 28.09. Det må være det ungdommen kaller «stinn brakke»!

Klavenes hadde en grundig gjennomgang av dette å være eldre i Sandefjord i dag. Men den fremtidige økningen av antall eldre de neste 10 årene, ga grunn til bekymring. Selv om kommunen har bra med sykehjemsplasser og omsorgsboliger nå, mangler det personell til å betjene disse. Og vanskeligere kan det bli.

De neste ti årene vil det bli 3100 flere eldre over 67 år i Sandefjord. 1900 av disse vil være over 80 år. Dermed vil antall pleietrengende øke dramatisk.

Etter foredraget fortsatte møtet med servering av velsmakende smørbrød, kaffe/te og hyggelig sosial prat ved bordene.

JUBILEUMSKONSERTER: Sandefjord Sangforening ga de fremmøtte mange smaksprøver fra det repertoaret koret skal fremføre på jubileumskonsertene den 28. og 29 oktober

Da serveringen var over, fikk vi besøk av Sandefjord Sangforening som feirer sitt 170-årsjubileum i år. Koret har over 60 medlemmer, men det var bare plass til ca. halvparten i storstua. Likevel låt det fyldig og fint.

Deretter orienterte leder Liv Krossøy om aktuelle saker fra Pensjonistforbundet og turene våre til Fjällbacka i Sverige i oktober og julebordet på Color Hybrid i desember.

Til slutt var det loddtrekning av de mange gevinstene. Liv Krossøy takket så for frammøtet og ønsket medlemmene vel møtt på neste medlemsmøte den 26. oktober.