Minneord om Hans Ekornholmen

Det er ufattelig at Feirings store sønn, Hans Ekornholmen (76), er ute av tiden, skriver hans nære venn John Granly i sitt minneord. Ekornholmen døde sist fredag og vil bli dypt savnet av mange, også i Pensjonistforbundet.

Hans Ekornholmen (Arkivfoto: Johnny Syvertsen)

Bygda der Hans Ekornholmen bodde, kjente ham gjennom teater, pensjonistforeningen han ledet i Feiring, gjennom Feiring-regjeringa, som journalist og som Prøysen-oppleser. Hele Pensjonistforbundet og Norge kjente han som konsulent, kursleder og kulturspreder.

Hans startet opp som konsulent i Pensjonistforbundet i 2011, først med temaene kommunikasjon og eldrerådsopplæring og senere også opplæring i velferdsteknologi. Han sa ja til å stå på listen over foredragsholdere til landets lokalforeninger med sin Prøysen-opplesning og mange har sett fram til å få besøk av ham. For kort tid siden kunne tillitsvalgte i landets lokalforeninger oppleve ham i et webinar, der han med sitt engasjement og lune smil fortalte om Feiring pensjonistforening, der han var leder.

Pensjonistforbundet vil savne Hans med sine kloke ord, varme tanker, vennlighet og gode løsninger. Våre tanker går til hans familie.