Medlemsmøte 7. november

i Rådhussalen

137 medlemmer benker seg i Rådhussalen, klar for middagsservering

Åpning

Leder ønsket velkommen med allsang av «Når fjordene blåner» og 1 minutt stillhet til minne om tidligere leder Ottar Befring.

Orienteringer/foredrag:

1 Nobel Seniorsenter

Leder av senteret, Randi Thomassen, orienterte. Dette er et kommunalt tiltak forankret i kulturtjenesten i Molde kommune. Dette er en tjeneste som omfatter flere viktige områder:

Bibliotekene, Idrett og friluft, Ungdom, Eldre og Frivillighetssentralene

Senteret er åpent hver dag fra 10-14. Noen dager er det faste poster som trim og strikkekafe på mandag, Bridge på tirsdag, Bingo onsdag og fredag 11.30. Ellers et variert underholdningstilbud: musikk, foredrag, julemesse, og ikke å forglemme Trivselskafé med kaffe og vafler, noen ganger svele eller smørbrød. Alle er hjertelig velkommen, og en håndsopprekning viste at mange hadde vært innom.

2 Seniorsurf

Leder Torunn Haldorsen orienterte. Her var det ikke mange hender i været, selv om dette er et felt hvor vi har MYE ugjort. Seniorsurf er et samarbeid mellom Odd Fellow og Molde frivillighetssentral. Haldorsen minte oss om at det er viktig å tette det digitale gapet som oppstår når stadig flere tjenester digitaliseres

·      Offentlige tjenester er digitalisert

·      Digitale ferdigheter er i dag helt nødvendig for å kunne delt aktivt i samfunnet

·      Vi må unngå å havne i digitalt utenforskap.

Seniorsurf er lagt på begynnernivå og tar opp apper som Helsami og 113, Digipost, Banktjenester, Molde kommunes hjemmeside, Bibliotekets digitale tjenester, google earth osv. Mengdetrening og repetisjon må til, så møt opp folkens for å få mer trygghet i egen hverdag! Husk at det også er sosialt og inspirerende å møte andre med samme utfordringer. Tid og sted: fredager kl. 11-12 på Odd Fellow huset, Strandgata 14.

Middag og kaffe med wienerstang

Takket være en aktiv kjøkken og arrangementskomite pluss bevilgning fra «Sofus Jørgensen og hustru Birgittes Minnestiftelse» ble det servert varm middag, velsmakende Biff Stroganoff med ris og loff. Det var satt av god tid til prat rundt bordet.

Takk for maten tok Rannveig seg av, hun leste et interessant stykke fra boka: «Gobitar frå beste si kokebok» som forteller om tradisjonsmat fra Sunnmøre. Flere nikket gjenkjennende. Applaus til kjøkken og arrangementskomite.

I alt 137 tilstede og loddsalget innbrakte   9050 kroner. La oss leve for hverandre avsluttet møtet. Nå er Julegilde 5.desember neste treff.