Møtereferat

Referat fra møte 25. mai

Gjøvik Pensjonistforening hadde møte på Haugtun den 25.05.23 kl 16.00. Leder Knut Kleiven ønsket velkommen til 108 frammøtte,  til dette, vårt siste møte før sommeren. Vi åpnet med Mellom bakkar og berg med Kirsten ved pianoet. Inger leste referat fra forrige møte. Knut snakket om turen til Helgøya, som er den 15. juni. Det blir da 2 fulle busser.  Fint at så mange vil være med på tur.Første stopp Rudshøgda Kro, der får vi kaffe og to halve rundstykker. Videre skal vi over til Helgøya og til Hovelsrud Gård. Der skal vi få omvisning. Vi skal også få historien om Helgøya Kirke av Karin Olsson. På turen hjem skal vi spise middag i Mjøstårnet. Turen koster 850 kroner, men medlemmer betaler 500 kroner. Knut sendte rundt liste med påmelding til turen Balestrand som vi skal ha 17. til 19. august.Det var mange som hadde lyst til å være med på den, og 32 påmeldinger ble det den kvelden. (Senere har det kommet flere påmeldinger.) Det er en tredagers tur og koster 6000 kroner.  Inkludert i prisen er transport i moderne turbuss, overnatting, middager og frokost. Guidet tur i 2 timer, prøvesmaking på Ciderhuset m.m.

Sekr. Inger

Gjøvik Pensjonistforening hadde møte på Haugtun den 25.05.23 kl 16.00. Leder Knut Kleiven ønsket velkommen til 108 frammøtte, til dette, vårt siste møte før sommeren. Vi åpnet med Mellom bakkar og berg med Kirsten ved pianoet. Inger leste referat fra forrige møte. Knut snakket om turen til Helgøya, som er den 15. juni. Det blir da 2 fulle busser. Fint at så mange vil være med på tur.Første stopp Rudshøgda Kro, der får vi kaffe og to halve rundstykker. Videre skal vi over til Helgøya og til Hovelsrud Gård. Der skal vi få omvisning. Vi skal også få historien om Helgøya Kirke av Karin Olsson. På turen hjem skal vi spise middag i Mjøstårnet. Turen koster 850 kroner, men medlemmer betaler 500 kroner. Knut sendte rundt liste med påmelding til turen Balestrand som vi skal ha 17. til 19. august.Det var mange som hadde lyst til å være med på den, og 32 påmeldinger ble det den kvelden. (Senere har det kommet flere påmeldinger.) Det er en tredagers tur og koster 6000 kroner. Inkludert i prisen er transport i moderne turbuss, overnatting, middager og frokost. Guidet tur i 2 timer, prøvesmaking på Ciderhuset m.m. Så ble det servering av lapskaus. Vi hadde laget et godt system for serveringen, så det gikk fort unna. Lapskausen smakte godt med tyttebær og flatbrød til. Nå måtte spillemann få slippe til. Han heter Runar Moen og var ny for oss. Han stilte opp på kort varsel og Knut ønsket ham hjertelig velkommen. Vi fikk en flott underholdning. Han spilte og sang mange fine sanger. I min barndoms paradis, Trønderbrura, Et lite hus ned ved stranda, Ett hundre mil fra deg, En slant til trikken hjem o.s.v. Vi skulle også ha kaffe, men først så leste Svanhild Stenersen et morsomt stykke for oss. Loddsalg måtte vi også ha, og siden vi var så mange var det også mange gevinster som folk hadde hatt med seg. Musikken spilte opp igjen og vi kunne nynne med og bare kose oss og høre på disse fine melodiene. Sjømann, Gulbruna øgon o.s.v. Men en hyggelig kveld tar jo slutt en gang og Knut takket Runar for veldig fin underholdning og han kommer gjerne tilbake. Under trekningen var det mange som vant både en og to gangerog noen vant ingen ting, men hva gjør vel det, penger i kassa brukes på medlemmene, og det er bra. Knut takket alle som har hjulpet til å få alt istand, takket alle som kom og ønsket alle God Sommer. Sekr. Inger