Lærerikt foredrag om Bergen gjennom 950 år

Forfatter Gunnar Staalesen er mye mer enn forfatter, i dag hadde han et engasjerende og lærerikt foredrag om Bergen gjennom 950 år.

Gunnar Staalesen trollbinder sitt publikum

I samarbeid med Senioruniversitetet Øygarden og Sotra har Pensjonistforbundet Fjell arrangert foredrag dette året. Foredragene holdes på Odeon Sotra Kino en gang i måneden, og er mulig gjennom midler stilt til rådighet gjennom Pensjonistforbundet Hordaland/Statsforvalteren.

I dag var det forfatter Gunnar Staalesen som i en god time trollbandt alle 184 oppmøtte med en rask gjennomgang av viktige hendelser i historien, hendelser som har gjort Bergen til Bergen.

Og hyggelig var det selvsagt at han med en gang slo fast at den første bergenser kom fra strilalandet og slo seg ned i Bergen.

Tilbakemeldingene fra de som deltar på disse gratis foredragene er ubetinget positive, og viser at det å komme sammen, treffe andre, høre på gode fortellinger - ja det har folk savnet.

Lyttende tilhørere