pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Julelunsj for Narvik og omegn pensjonistforening og Fagforbundets pensjonistutvalgets medlemmer.

Den 22.11.23 ble det arrangert julelunsj for medlemmene i de to foreningene på Quality Grand Royal

Deltakerene på julelunsjen kom til et fint pyntet julebord.

Det var 135 personer som var påmeldt til julelunsjen, men noen meldte forfall med bakgrunn i sykdom .

Leder Knut Nilsen ønsket alle deltakerne hjertelig velkommen og håpte på at samtlige fikk en koselig julelunsj.

Videre orienterte han om viktigheten med å være medlem av den lokale lokale pensjonistforeningen. Dette medfører medlemskap i pensjonistforbundet sentralt som igjen arbeider opp i mot Storting og Regjering i saker som berører pensjonistene.

Etter at leder avsluttet innledningen, overtok Torbjørn Dåback og Øystein Gravrok med 4 flotte låter.

Bjørn Forselv hadde deretter en fantastisk video og bildefremvisning fra en skitur fra Nordkapp langs hele landet på langs. Dette var en strabiøs tur som ingen av de tilstedeværende på julelunsjen ville ha gjennomført.

Torbjørn Dåbach og Øyvind Gravrok i aksjon.

Det kom inn 4 flotte bilder til fotokonkurransen. Juryen som besto av styret, valgte et bilde fra Tysfjord med Stetinden som bakgrunn, tatt av Hulda Lundell. Som premie fikk bildeeier sitt bilde forstørret og lagt på aluminiumplate.

Foto fra Tysfjord med Stetinden i bakgrunn som er Norges nasjonal fjell

På slutten av lunsjen tok Sigrud Hol Djupvik ordet og orienterte om stiftelsemøte til Sykehusets venner som skulle avholdes dagen etter på Narvik kulturhus. Oppfordret lunsj deltakeren å delta Deretter leste hun to dikt, det ene hadde innhold vedrørende problemstillingen med nedleggelse av akutten og føden ved Unn Narvik.

Pensjonistforeningen fikk 13 nye medlemmer ved slutten av møte.