"Hyggetreff" Grue Pensjonistforening 27.9.22

Jodling, snitter, musikkquiz, og dans etterpå.

Tirsdag 27.9.22 kl. 1730 var det klappet og klart for hyggetreff igjen, og denne gang var det omkring 80 medlemmer som prioriterte samvær med venner og kjente framfor dagsrevy med lærerstreik, gasslekkasje og fotballandskamp.

Ingen angret på dette, for det ble en strålende og innholdsrik kveld. Først hadde leder Knut et «velkommen-innlegg» med gjennomgang av historiske hendelser på dagens dato, og orientering om aktuelle styresaker. Så hadde nestleder Bjørn orientering om arrangementet i Rådhuset knyttet til «eldredagen». Den markeres som kjent den 1. oktober hvert år, men siden denne dato i år faller på lørdag, har eldrerådet besluttet å flytte arrangementet til påfølgende onsdag. Det holdes som vanlig i festsalen på Rådhuset, og det ryktes at det er en som likner veldig på Elvis Presley som skal underholde! Mer om arrangementet kan finnes på kommunens webside.

Så stod Trine Cecilie Kvambe fram på scenen. Med en vakker stemme, klar som kildevann, og et svært sjarmerende vesen, framførte hun først sin spesialitet, «jodle-sang», med bravur, og deretter fikk vi flere nydelige visetolkninger. Som en rød tråd i dette programmet var «fra sommer til høst», og det endte med en perfekt versjon av «Høstvise» av Tove Jansson/Erna Tauro. Den berørte oss alle, og ute var det alt nesten mørkt.

Jodlet «Klarinett-polka» var ekstranummer, og applausen var langvarig. Trine demonstrerte også undervegs at hun som innflytter i Solør hadde lagt vekt på å lære seg mange viktige dialektord, og vi fikk mange morsomme eksempler. Hun fortalte at det en gang gikk opp for henne at det å hete «Trine» i Solør kan være mindre heldig, -for det kaller man jo også det som er foran på grisen. En innfødt solung, Sigbjørn Rundberget, akkompagnerte Trine stødig, med flotte akkorder på gitar, og trekkspill. Tusen takk for en svært hyggelig og givende stund!

Etter konserten var det tid for musikk-quiz, og det handlet om pop fra 60 og70-tallet. Dette emnet er de fleste medlemmer av Grue pensjonistforening eksperter i, og det ble vanskelig å skille lagene. Var det bord nr. 8 som vant?

Så var det kaffe med snitter og kake. Vi har fått tilbud om å kjøpe snitter med serveringshjelp fra «Grue ny kompetanse og vekst». Så gode og proffe snitter da du! Lovord fra alle, og særlig var rekesmørbrødene populære. Fire snitter til hver, og en kringlebit oppå det hele. Fabelaktig levert av de dyktige damene! Tusen takk!

Trekning av lotteri måtte til før vår egen «yndlingsspilleman» Bjørn fylte gulvet vel en time, fram til det var slutt kl. 2130.

Takk for at alle gjorde det til en kjempehyggelig kveld!