pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Gripende og morsomt foredrag av Atle Haglund

Åtte år gammel mistet foredragsholderen Atle Haglund begge bena da han ble påkjørt av en lastebil.

HUMØRFULLT FOREDRAG: Atle Haglund fortalte muntert og selvironisk om hvordan han greide å fokuserte på det positive i hverdagen.

En mengde ekstra bord og stoler måtte bæres inn da hele 102 personer kom for å høre på foredraget til Atle Haglund i Forsmannsenterets storstue den 26.10. Det må vel være «stinn brakke», som ungdommen sier når det er fullt hus!

Temaet var «Dine grenser» - historien om hvordan man må takle endringer som dukker opp i hverdagslivet og ta disse som en utfordring og ikke som en fiende.

Atle Haglund mistet begge bena da han ble påkjørt av en lastebil 8 år gammel i 1973. Han fikk den gangen anledningen til å ta valget: å bare sitte der, eller ta den store utfordringen! Med en god dose selvironi fortalte han om hvordan han flyttet eget fokus bort til å fokusere på det positive i hverdagen.

Etter foredraget fortsatte møtet med servering av velsmakende smørbrød, kaffe/te og hyggelig sosial prat ved bordene.

MUSIKALSK UNDERHOLDNING: "Nordre Skur og Ballast" vartet opp med flott, musikalsk underholdning.

Da serveringen var over, fikk vi besøk av det lokale koret "Nordre Skur og Ballast" som underholdt med mye flott sang, og musikk med gitarer, kontrabass, trekkspill, fiolin og fløyte.

Deretter orienterte leder Liv Krossøy om aktuelle saker fra Pensjonistforbundet og julebordsturen vår på Color Hybrid den 13. desember, og Johnny Olsrud leste et muntert dikt av Bjørn Bergene.

Til slutt var det loddtrekning av de mange gevinstene. Liv Krossøy takket for det store frammøtet og ønsket medlemmene vel møtt på neste medlemsmøte den 30. november.