pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Endelig i gang for Songdalen Pensjonistforening

Songdalen Pensjonistforening åpnet møtesesongen tirsdag 24. august etter en land Coronapause. Det var påmelding og begrenset antall, men det var godt å komme i gang.

Elen Beste Syverstad var den første som hadde "Ord for dagen" etter at virksomhetene kom i gang. Styreleder Solveig Nordkvist kunne tydelig lettet ønske velkommen. Elen Bente Syverstad hadde Ord for dagen og siterte flere forfattere med tema om å være alene og ikke ha press. Line Eidsvik og Maria Søhagen presenterte "Aktiv Senior". Dette er en virksomhet som ble drevet i gamle Kristiansand, men som nå blir startet opp i tidligere Songdalen og Søgne. I Songdalen vil aktivitetene bli holdt i det nye kulturhuset " Sygna" og i biblioteket. Sterk og stødig er allerede etablert, men det kommer også kurs i bruk av i-pad, litteraturgruppe og kulturtimer.

Line Eidsvik og Maria Søhagen. Egil Hegeland gav oss en pianokonsert med mange kjente melodier. Ellers var det mat, allsang og utlodning.

Egil Hegeland