BussTur til Eiken

Tur til Nostalgilåven i Eiken og Heddan Gård mellom Eiken og Kvinesdal.

Ansgar tok oss med på tur til Eiken...

Vårens tur gikk med buss i fint vær fra Kongens Senter mandag 22. Mai via Riksvei 9 og Fylkesvei 42 til Eiken, - med Ansgar Andreassen som lokalkjent reiseleder med mikrofonen foran i bussen.

Første stopp var på Nostalgilåven hvor det ble servert lunch, og vi fikk anledning til å se på alle de gamle tingene som de har samlet her. Vi kjente oss godt igjen med mange minner fra 50-60 tallet,

Videre gikk turen opp en smal vei på vestsiden av Eiken og Lyngna til Heddan gård som ligger temmelig avsides mellom Eiken og Kvinesdal. Her fikk vi orientering om selve stedet og driften av Heddan Gård. Da Harald og Sonja spiste lunch der under sitt besøk i 1991 fikk Heddan Gård veldig fin reklame. Vi fikk også servert god middag med kaffe og dessert.

Hjemreisen gikk nedover langs Lygna til Lyngdal og deretter på E39 til Kristiansand.

Vi var 55 pensjonister som fikk en flott og innholdsrik dag med god mat og besøk på nye steder for mange av oss.

Takk til Risdal Turbusser og Ansgar Andreassen som fikk oss trygd frem på turen, og orienterte oss om mange av stedene vi passerte underveis!

Fra Nostalgilåven: Butikk i 1959?

Fra Nostalgilåven: TV-Stuen i 1964?...

Fra Nostalgilåven: Prisene på Hennig-Olsens  IS..

Fra Nostalgilåven: Prisene på Hennig-Olsens IS..

Middagsgjester på Heddan Gård