«Bærekraftig matomsorg»

Foredragsholder på medlemsmøtet torsdag den 30. november er Erlend Eliassen. Temaet er «Bærekraftig matomsorg»

DIETTMAT: Også diettmat bør servers lekkert og delikat - helst på keramikktallerken

Erlend Eliassen har vært kjøkkenleder på Nygård bo- og behandlingssenter og er utdannet kokk og kostøkonom. Han er kjent for sitt engasjement for sunnere og bedre sykehjemsmat, leder faggruppen for ernæringsfagarbeidere i Fagforbundet og var en av bidragsyterne til Helsedirektoratets veileder i ernæringsarbeid i helse- og omsorgstjenesten; Kosthåndboken.

Som leder av Fagforbundet og Pensjonistforbundets prosjekt Bærekraftig matomsorg i helse- og omsorgstjenestene jobber han for at alle eldre og syke i Norge skal få servert mat som er tilpassa deres behov, smak og kulturelle bakgrunn, og for en mer bærekraftig offentlig matproduksjon.

Etter en hyggestund ved serveringen som er et smørbrød med reker eller laks og eggerøre samt kaffe/te, vil Johnny Olsrud underholde oss.

GAMMELPOP:  Johnny Olsrud serverer 45 minutter med god, gammel popmusikk fra 50- og 60-tallet

GAMMELPOP: Johnny Olsrud serverer 45 minutter med god, gammel popmusikk fra 50- og 60-tallet

Johnny Olsrud spiller gitar og synger populære engelske og amerikanske pop-melodier fra 50- og 60-tallet – melodier fra Cliff Richard, Paul Anka, Pat Boone, Elvis Presley, Ricky Nelson, Don Gibson, Jim Reeves, Everly Brothers og flere. Han krydrer også underholdningen med muntre historier.

Alle som er medlemmer av PFS, har fri adgang til medlemsmøtene våre og gratis bevertning. De som ikke er medlemmer, må betale kr 70, som dekker kostnadene med serveringen.

For å ha en oversikt over hvor mange medlemmer og eventuelt ikke-medlemmer som kommer, registrerer vi navnene ved inngangen. Nye medlemmer er velkommen til å melde seg inn. Det er loddsalg ved inngangen. Styret ordner med blomster til utlodningen. Men hvis noen har lyst til å ta med en gevinst, er jo det hyggelig!

Kvelden avsluttes med informasjon fra Pensjonistforbundet og loddtrekning.

Dette er årets siste medlemsmøte. Neste møte blir torsdag 25, januar kl. 17.00