Aktive dager for "godt voksne" på Savalen!

For 8.gang arrangerer vi de populære aktivitetsdagene på Savalen. Fra ankomsten mandag 17.juni og utover i uka blir det et yrende liv med konkurranser, spill og sosialt samvær. I år er det rekorddeltakelse.

Bildet: Naturstiene trekker mange deltakere, her fra 2019. (Foto: Finn-Åge Løvlien)

Programmet for uka er innholdsrikt. For de med konkurranselyst byr vi på den tradisjonelle turneringen i petanque, og mesterskap i hesteskokast. Og tradisjonen tro serverer vi to naturstier med oppgaver som utfordrer både kunnskaper og fantasi. Nytt i år er Savalmesterskapet i stigegolf, en spennende og ikke minst sosial greie. I tillegg byr vi på en rekke aktiviteter som kombinerer ferdigheter og sosialt fellesskap.

I år har vi også vært kjempeheldige og fått inn tre gode foredragsholdere. Seniorrådgiver Unni Olimb Norman forteller om gangvennlige lokalsamfunn og trafikksikkerhet for eldre gående og syklende. Lege og hjerneforsker Ole Petter Hjelles foredrag har tittelen "Sterk hjerne med aktiv kropp". Konsulent Harald Olimb Normans foredrag har den kryptiske tittelen "Jeg begriper ikke"!

Vi gleder oss også til to ettermiddager i lavvoen med visesang og skrøner,- med Arild Nygaard i sentrum.

På kveldstid blir det som før om årene masse trivelig samvær, krydret med Savalmesterskapet i quiz.

Aktivitetsdagene arrangeres av Pensjonistforbundet Hedmark, Pensjonistforbundet Oppland og Savalen Fjellhotell og Spa.

Jo, - det går mot spennende dager på Savalen i år også!