Årsmøte og heder til Kitty og Solveig

Songdalen Pensjonistforening holdt årsmøte tirsdag 28. februar 2023. På årsmøtet fikk Kitty Nordkvist og Solveig Nordkvist tildelt Pensjonistforbundets hedersbevis for mangeårig ledelse i den lokale pensjonistforeningen. De har begge vært styreledere i 8 år.

Solveig Nordkvist og Kitty Nordkvist fikk hedersbevis av Bjørn Egeli fra sentralstyret.

Det var som vanlig et godt besøkt møte i Bestestua.

Oddveig Kåland hadde ord for dagen. Hun leste diktet "Solosang" av Haldis Reigstad.

Underholdningen stod Kjetil Røren og Helge Sveen for. Programmet hadde de kaldt "Der fløy genser'n te'n Johansen".

Med utgangspunkt i framførelsen av Ola Isene og Aud Schønemann stilte Helge Sveen med en genser med flere hull i.

Så fikk vi historier og sang med utgangspunkt i hvert hull.

Det ble mange artige historier i Pider Ro stil. Helge Sveen sang og Kjetil Røren sto for det tekniske. Sangene spente over et omfattende register fra Ânglamark til Heatbreak Hotel ypperlig framført av Helge Sveen.

Bjørn Egeli fra Sentralstyret orienterte om aktuelle saker som forbundet arbeider med . Han berørte trygdeoppgjøret, forberedelser til landsmøtet og muligheten til å danne samarbeidsutvalg mellom flere foreninger.

Han understreket viktigheten av pensjonistforeningen som en god sosial møteplass.

Kjetil Røren med sin hullete genser.

Bjørn Egeli.