Pensjonistforbundet Trøndelag

Landskonferansen på Hell

To innholdsrike dager på Hell i Trøndelag går mot slutten. 160 deltakere fra hele landet har fått opplæring i velferdsteknologi, og satt fokus på morgendagens muligheter og utfordringer. Prosjektleder Tone Bye presenterte et godt og variert program.

Helse og trivselsfremmende aktivitet

Fysisk trening er viktig for å styrke balansen, samt forebygge og hindre fallulykker som mange eldre er utsatt for. I Steinkjer deltar flere grupper eldre på tilrettelagt trening på treningssenteret SAGA FT.

Befaring ved Betania Malvik

Helseutvalget ble tatt imot av direktør Ingfrid Eggen Skogrand. Hun ga en orientering om institusjonen, med særlig vekt på hospice-delen, som er en ny virksomhet. Hospice er en spesialisert tjeneste til mennesker i livets aller siste fase.

Regionale samlinger

Høstens regionale samlinger i Trøndelag har tema opplæring for styremedlemmer. Vi holder åtte samlinger i september, og det første møtet ble holdt på Dampsaga i Steinkjer. 50 styremedlemmer fra Steinkjer, Kvam, Malm, Mosvik, Inderøy, Utøy, Sandvollan, Røra, Ogndal, Sparbu, Snåsa og Stod deltok på møtet.

Kontakt foreningen

Leder fylke Liv Thun
liv.thun@online.no
Nestleder Anne Nordskag