pf@pensjonistforbundet.no

Marsmøtet.

.

Marsmøtet med Gro og allsang

Til marsmøtet hadde styret takket ja til Pensjonistforbundets tilbud om orientering om Fremtids-fullmakt. Vi har hatt orientering om emnet tidligere, da fra Statsforvalteren i Innlandet. Men her fikk vi enda mer informasjon. Et meget godt foredrag av Ivar Tuflot Sjømæling, og godt underbygget med lysbilder. Men en skulle følge godt med for å få med alt. Fremtidsfullmakten er blitt mer komplisert, og enda bebudes endringer. Sjømælings foredrag forsøkes utlagt nederst i dette referatet. Om det ikke lykkes kan Sigmund være behjelpelig med å oversende med e-post. Sjømæling hadde og noen svært viktige ord om arv og testamente.

Etter foredraget kunne Sigmund ønske oss - idag var vi i overkant av 40 medlemmer - velkommen til bords. Gro Oftedal Veium hadde lovet å spille til allsang, og hadde plukket ut et fint knippe med sanger i sangboka vår. Fint å være tilbake med mer musikk og sang på møtene. Så er det opp til oss å synge ut - enhver med sin stemme ! Mange takk til Gro, som stilte opp på kort varsel!

Blant annet lagstoff kunne Sigmund fortelle at Ingunn og Robert Furer skal representere vår forening på Fylkes-ledermøtet .

Styret forespurte forsamlingen om å øke prisen på middagsbevertning på møtene til 100 kroner pr hode, og da forsamlingen klappet ble det ansett vedtatt. Det gjelder på årsmøte og på maimøtet.

Bussturene var ikke helt i boks, det endelige tilbudet fra Hit og Dit busselskap er rundt hjørnet. Vi er kommet i skade for å melde at Petter Simonsen skal selge garden og at vår tur dit er kansellert, dette er heldigvis feil og tilbakekalles med dette. Petter skal legge om noe av drifta, dette på grunn av rovdyrproblemer. men vi er fortsatt velkommen, mer om dette på neste møte. Vi er fremdeles ikke helt bestemt på 2 eller 3 netters tur, Sigmund antydet forsatt Dalen Hotell, Telemark Kanal, Vikersund og Krøderbanen. Dette må og konkretiseres med Hit og Dit. Blant annet spiller kjøre- og hviletid inn i planene . Og også det faktum at Krøderbanen visstnok kjøre bare i helga !

På neste møte kommer - foruten Gro på flygelet - Ingrid Sløgedal, musikkterapeuten som vi har hatt glede av å hatt besøk av tidligere. Hun er kapasitet på mellem annet musikkbehandling av demente. Innbudt er og representanter fra Eldrerådet og fra lokal Demens støtteforening.

Det er fra sentralt hold bebudet endring i våre nettsider. Foreløpig er bare det sagt, detaljene kommer senere.

Leder minner om at det på styrebordet foreligger ny utgave av vervebrosjyren, og oppfordrer oss til å spre den til eventuelle nye medlemmer.

Da smakte kaffen med kjøkkengjengens nyydelige smurte smørbrød akkurat som alltid, og takk for det! Etterpå var det salg av årer og trekking av heldige vinnere. Mange vant opptil flere gevinster, og mange fikk ikke noe med hjem. Slik er det med lotterier! Karin Skjæret vant og sitt andre napp i den fine Hagen-skjærefjøla, så nå er den spenningen utløst! Else Strand fikk napp i den broderte puta, så den går videre!

Siste nytt fra Pensjonistforbundet. Det kom melding om at det blir slutt på lokalforeningenes adgang til å bruke hjemmesia til referater slik som vi har brukt den. Den adgangen er for lite brukt ! Det blir visst mulig å kunngjøre møter og turer , det kommer regler, som vi informerer om senere.