LUCIA FEST 2023

Avslutningen på et aktivt år for Kongsvinger Pensjonistforening ble markert den 13. desember 2023 på selveste Lucia dagen.

Lucia fest

På grunn av plassmangel på Seniorsenteret benyttet vi Sentrum Videregående Skole og nesten 100 velkledde og forventningsfulle pensjonister deltok på festen.

Pensjonistforbundet har som visjon å være tydelig , sterk og synlig samt et verdigrunnlag om inkludering , medbestemmelse og innflytelse. Vår forening lever opp til disse intensjonene og arrangerer turer , møter og andre aktiviteter gjennom hele året.

Flere av styremedlemmene med leder Reidar Tangen i spissen , samt noen andre , hadde pyntet bordene på forhånd og lagt alt til rette slik at alle bare kunne nyte tilværelsen.

Selskapet ble åpnet med et spesielt og overraskende innslag av dagen ved at noen var kledd ut som Lucia i hvitt og hadde lys krans på hodet.

Elever og lærere på kokke linja hadde lagd en utmerket reke cocktail til forrett og asiatisk ribbe med tilbehør til hovedrett , som sammen med godt drikke , falt i god smak. Måltidet ble toppet med karamell mousse til dessert. Det som kanskje vakte størst oppmerksomhet var den måten elevene oppførte seg på. De var blide , høflige og alltid tilstede for å tekke oss på best mulig måte.

Bildet viser leder Reidar Tangen , Hearts Duo samt elever og lærere på kokke linja.

Hearts Duo sto for musikken og mange danseglade fikk svingt seg til kjente melodier som passet utmerket til vår årgang.

Vi sitter tilbake med et inntrykk at alle koste seg og hadde det sosialt topp på festen. Vi i styret ønsker Sentrum Videregående Skole , våre medlemmer og andre pensjonister en koselig jule- og nyttårsfeiring. Vi ser samtidig fram til hyggelige sammenkomster i 2024.