pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Erlend Eliassen om «Bærekraftig matomsorg» på Forsmannsenteret

Erlend Eliassen som har vært kjøkkenleder på Nygård bo- og behandlingssenter og er utdannet kokk og kostøkonom, fortalte om "Bærekraftig matomsorg i helse- og omsorgstjenestene".

MATOMSORG: Erlend Eliassen holdt et engasjerende og informativt lysbildeforedrag

Erlend Eliassen har vært kjøkkenleder på Nygård bo- og behandlingssenter og er utdannet kokk og kostøkonom. Han er kjent for sitt engasjement for sunnere og bedre sykehjemsmat, leder faggruppen for ernæringsfagarbeidere i Fagforbundet og var en av bidragsyterne til Helsedirektoratets veileder i ernæringsarbeid i helse- og omsorgstjenesten; Kosthåndboken.

Som leder av Fagforbundet og Pensjonistforbundets prosjekt Bærekraftig matomsorg i helse- og omsorgstjenestene jobber han for at alle eldre og syke i Norge skal få servert mat som er tilpasset deres behov, smak og kulturelle bakgrunn, og for en mer bærekraftig offentlig matproduksjon.

På årets siste medlemsmøte foredro han livlig og fengende om dette viktige temaet. Et av de største problemene er underernæring.

Etter en hyggestund med sosial prat og servering av smørbrød med reker eller laks og eggerøre samt kaffe/te, underholdt Johnny Olsrud. Han spilte gitar, og sang populære engelske og amerikanske pop-melodier fra 50- og 60-tallet – melodier fra Cliff Richard, Paul Anka, Pat Boone, Elvis Presley, Ricky Nelson, Don Gibson, Jim Reeves, Everly Brothers og flere. Han krydret også underholdningen med en rekke lattervekkende historier.

GAMMELPOP OG LATTER: Johnny Olsrud spilte og sang 50- og 60-talls poplåter og fortalte muntre historier

Alle som er medlemmer av PFS, har fri adgang til medlemsmøtene våre og gratis bevertning. De som ikke er medlemmer, må betale kr 70, som dekker kostnadene med serveringen.

For å ha en oversikt over hvor mange medlemmer og eventuelt ikke-medlemmer som kommer, registrerer vi navnene ved inngangen. Nye medlemmer er velkommen til å melde seg inn. Det er loddsalg ved inngangen. Styret ordner med blomster til utlodningen. Men hvis noen har lyst til å ta med en gevinst, er jo det hyggelig!

Kvelden ble avsluttet med informasjon fra Pensjonistforbundet og loddtrekning. Dette var årets siste medlemsmøte. Neste møte blir torsdag 25. januar kl. 17.00