Foto: Bjørn Myhre

Julemøtet 2019

Det var et nydelig syn som møtte oss da vi kom inn i salen og skulle avholde vårt julemøte på Høyvang onsdag 09.desember 2019. Bordene var pyntet med hvite duker, festremser med julemotiv og tilsvarende fint brettede servietter, samt juledekorasjoner på alle bord. Disse var laget av ett av våre medlemmer. Noe sykdomsforfall var det, men likevel var det 123 personer som ble ønsket velkommen av vår leder Kåre J: Dromsrud.

Vi åpnet møtet med «Julekveldsvise» av Alf Prøysen. Sekretæren leste så et lite navnløst dikt uten forfatter; som hun hadde funnet på nettet. (Utrolig hva som finnes der). Protokollen fra siste møte ble deretter lest før mikrofonen ble overlevert dagens underholder Benjamin Kippersund. Han hadde med seg sin 8 strengers ukulele og sang og spilte mange gamle revyviser som vi husket og kunne synge med på. Den eldste visa han sang var fra 1942, og han syntes det var morsomt å underholde «folk som er nesten like gamle som sangene».

Da underholdningen var ferdig var det også klart for mat. I dag skulle det være julebuffet og det var som på alle slike bord mengder av kalde og varme retter. Det var mange som skulle forsyne seg, men køen gikk rolig for seg og alle fikk det de helst ville ha. Til dessert fikk vi riskrem og rød saus – for mange selve juledesserten. En av de som antagelig har vært medlem lengst hos oss takket for maten og alt det fine «serveringsgjengen» lager til i alle slags anledninger, på møter og på turer.

Etter all den gode maten var det tid for å røre litt på seg, og Henry Strand`s trio spilte opp til dans. Som vanlig gikk det ikke lenge før dansegulvet var fylt opp.

Det ble også i dag solgt lodd og avholdt trekning før leder takket for i dag, ønsket alle en riktig GOD JUL og vel møtt til neste år. Vi avsluttet så med å synge «Deilig er jorden».