High Fidelity

15.oktober i Storstua

Møte med sang og musikk

Det er nå blitt tradisjon med grisebonden og sangeren  Petter Simonsen  fra Østfold og vår egen Jan Tore,  deres  høstkonsert  for Stor-Elvdal Pensjonistforening .  Duoen skaper en  helt spesiell musikalsk opplevelse , krydret med  komentarer og historier fra inn - og utland.

Etter konserten - og Jo's  på stående fot  avtale  for   neste års oktoberkonsert -

går vi videre med vanlig møteprogram.  Også denne gang uten vår egen  kapellmester, Ragnhild er fortsatt indisponert etter sitt uhell.  Derfor ingen musikk - og heller ingen allsang.   Men Sigmund har  referater fra forrige  møte, og fra styrets arbeid.  Og han har med sin gule bok med muntre stubber.

Jo og  Randi deltar  på ledermøte i fylket  22. oktober.

Julemøtet er nå berammet til Tiur'n Kro,  tirsdag  10. desember  kl. 18.00.  Kr. 385 pr kuver pluss  evt.  servering ut over meny.  Påmelding , og  eventuelle  skyssavtaler på møtet  den 19. november

Også på  oktober-møtet kunne Jo   presentere   to nye medlemmer idet  Trond Øverland og  Karin Marie Sollien  ble ønsket  hjertelig velkommen!

Alle årene ble solgt ut, og da går trekningen som smurt. Mange fikk med hjem  forundringspakker med ymse innhold.  Trond fikk napp i Stor-Elvdalsvottene   og Harry Hagen  meldte seg på i vinnerlista av  Kai-skapet.   Den spesielle skjærfjøla gikk ut på forrige møte.

Smørbrødene og kaffe  smakte  like fortreffelig som  vanlig, all ære til kjøkkengjengen!

Ifølge filmlista kommer Once upon a time in Hollywood  som dagfilm  22/10  kl.1300    Se forøvrig  filmlista  på Film- programmet.

Etter noe rokkering  av  sakslista fikk Bjørn Austeng ordet , og presenterte sin  tur-ide for  2020.  Bjørn har i en årrekke vært med,  og  delvis guidet  bussturer til Tyskland.

Søk på  Aktive Fredsreiser   for mere opplysninger.  Dette er en etterfølger av  "Dei kvite bussane"   som kjørte  mange år og mange skoleklasser  med  undervisning  om  og  besøk  i fengslene i  Polen og Tyskland.  Bjørn  kommer på senere møte med oppfølging, han tar sikte på  sjudagers  tur i siste del av juni  2020  for interesserte i foreningen, og andre.