Dir. Caspari  fra Fylkesmannen i Innlandets  avdeling for Vergemål

SE P i nytt år

Januar 2019

Første timen var viet Vergemålsreformen   CRPD, FN's konvensjon om rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne. Dir. Caspari, utsendt fra Fylkesmannen stab foredro interessant om  et  alternativ til  vergemål som mange av oss nok ikke kjenner til, altså før i kveld.  Nå vet vi nok til å spørre  ved oppstått behov. Og vi fikk med  mal til  oppretting av  avtale.

Etter  foredraget forlot vi amfi og fant våre plasser  ved bordene - for de sedvanlige møtesakene.   Ragnhild spilte og vi sang.  Og Jo  ledet og Sigmund  refererte  fra  julemøtet og fra  siste styremøte.  Nok et møte med fyldig saksliste.

Møtelista for 2019 begynner å ta form, noen  møter er ikke  helt klart mht program.

Bussturene er og  på planstadiet, men  dagstur til  Snøheim   med Hit og Dit  virket  bankers.  Det ble og klappet for 4-dagers til  Nord-Trøndelag  . 4-dagers i i "tur-perioden " i juni/juli,     Snøheim  ca 14 august

Vi har tilbud om nytt datakurs av Finn Åge, det er med fokus på nettbrett på Storstua 5./7.  februar.  Begrenset antall - først til mølla ....

Valgkomiteen  , av forskjellige grunner redusert til Bertha , er i jobb med  neste års styrebesetning .  Lite frasigelser, men  det har oppstått  skjevheter  i funksjonstid.

Stor-Elvdal er tilført 28 nye medlemmer, det er  tidligere direktemedlemmer  i Pensjonistforbundet  som nå altså er  lagt til  lokallag.  Hjertelig Velkommen  til dere !

Vi har og fått nytt medlem i  Jorunn Aina Skjæret - Hjertelig Velkommen også til henne!

Randi og Kjell Ola skal representere foreningen på Fylkesårsmøtet på Scandic Olrud 18./19. mars.

Foreningen skal  utnevne 2 representanter til  Eldrerådet innen  fristen.

Thor Iversen  orienterte om   filmer  i nær framtid, anbefalte  den nye Mary Poppins  torsdag 7. februar kl 13.00  -  en lett  og fin musical.  Men først skal vi se mannskorfilmen  Vi er gutta - den går allerede mandag  21. jan  kl. 18.30 . Begge på Koppang Kino - eller Storstua.

Etter  komiteens gode snitter og  kaffe ble det mere sang, og  salg av årer. Alle årene ble solgt - da går trekningen glatt. Vinnere av napp i puta i dag ble  Oline Larsen,  Stor-Elvdalsvotten  ble Ingrid Helseth,  napp i skjærfjøla ble  Randi Hagen, og Gunvor Lang Ree kom igang med et napp i det fine skapet.

Neste møte er tirsdag 19. februar - Solveig har ikke perm, og i stedet kommer   Arnt Sverre med toradern og spiller for oss . Og så er  det Årsmøte med alt det  det dreier seg om!

På marsmøtet, 19. mars kommer Kirsten Solemdal og snakker om tannhelse for demensrammede.

På aprilmøtet    9. april- ny dato på grunn av påsken -  kommer Hem-jentene og spiller for oss, og  på møtet den 21 mai  kommer det en duo fra Vang.

Vi avsluttet  som sedvanlig med broderring - nok en hyggelig  kveld.