Parti fra Visby på Gotland (Arkivbilde)

Åsbygda pensjonistforenings medlemsmøte den 12.november

Neste års medlemstur går til den svenske øya Gotland. Mange har allerede meldt sin interesse for å være med.

«November er så trist og grå, men nyttig likevel», står det i sangen. Og hva gjør vi da for å oppleve noe hyggelig i mørketida, jo da går vi til Folkets Hus på pensjonistmøte. Det var det 70 medlemmer som gjorde denne kvelden. For å komme i den rette stemningen sang vi sammen « La meg få tenne et lys». Underholdningen denne kvelden skulle bestå av duoen Dur og Wold, men da Dur hadde dobbeltbooket måtte Bernt Wold gjøre jobben alene. Han ble i hvertfall tatt godt imot.

Første post på programmet var diverse informasjon. * Sommertur til Gotland 17/6 -21/6 2019    Mange meldte allerede nå sin interesse for denne turen

* Påmelding bowling 15/11 2018    Oppstart kl. 13.00. Det er 15 påmeldte. Middag på La Perla etterpå

* Harrytur 29/11 2018    Avreise fra Åsbygda kl. 08.00. Juletallerken på Milepelen i etterkant.      Vi er 61 påmeldte.

* Påmelding juleavslutning 6/12 2018    Det er 86 påmeldte. Gløggservering fra kl. 17, deretter blir det jule koldtbord    fra Romedal Catering

* Generell informasjon   - Informasjon fra Fylkesmannen vedr. egen påvirkning ved valg av verge.   - Meningsutveksling vedr. medlemsskap eller ikke i pensjonistforbundet, dette blir     som tidligere omtalt en sak på vårt lokale årsmøte.

Men nå var det tid for underholdning. Bernt Wold startet med å gi oss en innføring i Vidar Sandbecks liv og virke. Og det vi ikke visste om denne multikunstneren fra før, det fikk vi virkelig greie på nå. En stor forfatter, treskjærer og felespiller, og hans far var til og med Åsbygding. Men det visste vi fra før. Det ble kort sagt en Sandbeck kveld, hvor reportoaret spente fra de kjente visene som På folkemunne, Vise i det blå, Pengegaloppen til de litt mer sjeldne som Rosvealund.

Men nå ventet et bugnende bord med smørbrød og hjemmebakte kaker, etterfulgt av loddsalg og trekning av mange fine gevinster. Vi sender igjen vår takk til Gunders og Nærbutikken Åsbygda for henholdsvis gavekort og Matkurv. Nå fikk Bernt Wold avslutte kvelden med mere Sandbeck, hva denne 100 åringen rakk å føre i pennen. Og når vi skiltes i duskregnet denne kvelden, var det med visshet om at neste treff ville by på julepyntede bord og god mat og drikke.

Sekretæren.