Medlemsmøte i Åsbygda pensjonistforening 10. september 2018

Åsbygda pensjonistforening hadde møte på Folkets Hus, Åsbygda 10. september 2018

Så har det gått en måned igjen og det er tid for nytt medlemsmøte.

Før klokka viste 17.30 var det fullt ved alle bord, vi var 79 stk. som hadde funnet veien. Leder Randi S. Sandmoe ønsket alle velkommen. Vangsgutta, som skulle stå for kveldens underholdning ble også tatt godt imot. Sammen sang vi «Når lysene tennes der hjemme».

En del informasjon måtte formidles, og det sørget Randi S. Sandmoe og Reidar Bråthen for.

* Bowling 27. september med etterfølgende hyggestund /mat på Breidablikk

* Eldredagen 1. oktober på Herredsvang, fullstendig påmelding og innbetaling

* Gladans 6. oktober på Folkets Hus

Torleiv Oppen, som er fysioterapeut i Stange kommune ble så ønsket velkommen.

Han presenterte et spennende prosjekt om «Trim &Trivsel, hvor det overordnede målet er å starte møteplasser i kommunen. Først ut er Åsbygda og Tangen.

Dette er et tiltak for å motvirke ensomhet, og stimulere til aktivitet.

Et møtested i nærmiljøet med fokus på interesser for den enkelte. Det være seg trimgrupper, eventuelt håndarbeidsgrupper med base i møteplassen. Samle unge som gamle,gjerne i samarbeid med lag og foreninger, og frivillige. Gjerne få inn et felles måltid.

Alle over 18 år er velkommen, så savner du en møteplass er dette kanskje noe for deg! Intensjonen er at møteplassene/gruppene kan bli selvgående før prosjektet avsluttes sommeren 2019.

Og så var det tid for underholdning. Det var veldig fin sang og musikk som egnet seg til både dans og underholdning. Skikkelig bra musikk som vi gjerne vil høre igjen.

Men intet godt lag uten mat og drikke. Gode smørbrød og hjemmebakte kaker og kaffe falt i smak. Etter bevertningen fulgte utlodning og trekning av mange fine gevinster. Igjen sender vi vår takk til Gunders og Nærbutikken Åsbygda for henholdsvis gavekort og fruktkurv.

Så var det Vangsgutta’s tur igjen. Vi storkoste oss og sang med på kjente, kjære sanger. Og er det ikke rart, når lyset dempes og tonene beveger oss er vi som bare ungdommen igjen. Oddbjørn Løberg toppet det hele da han med trekkspillet på seg kastet seg inn i dansen mens han samtidig sang «en sista dans». Og alt dette på en vanlig mandag.......

Sekretæren.