Glade sangfugler

Åsbygda pensjonistforening

Åsbygda pensjonistforening hadde møte den 14. mai.

Åsbygda pensjonistforening hadde medlemsmøte på Folkets Hus, Åsbygda mandag 14. mai. Leder Randi S. Sandmoe kunne ønske 75 medlemmer velkommen. Kveldens underholdere Åsspretten og Henriks, ble også tatt vel imot. Vi åpnet med å synge sammen «Kom mai du skjønne milde», og hva kunne passe bedre denne vakre maikvelden. Så fulgte diverse informasjon.

Sommeravslutningen finner sted på Åsen Grendehusden 11. juni. Dit må vi huske på å ta med oss tallerken, glass, bestikk og noe godt å sitte på. Serveringen blir spekemat fra Romedal catering, is/kjeks, kaffe og kaker. Og selvfølgelig godt drikke til maten. Alt dette får vi for 200 kr. pr. person, og det er det nesten 80 stk. som vil være med på.

Så fikk de som har meldt seg på sommerturen til Lubeck nyttig informasjon.

Høstturen til Gaustadblikk 5.-6 september er fulltegnet og vel så det med sine 68 påmeldte.

Deretter fulgte premiering etter sesongens bowling. Her hos oss i Åsbygda pensjonistforening blir både den beste, den dårligste og den mest uheldige premiert. Det var leder Randi S. Sandmoe og kasserer Reidar Bråthen som sto for både informasjon og premieutdeling. Reidar avsluttet for øvrig denne bolken med en morsom historie vedrørende den nye velferdsteknologien.

Magnhild Hekne holdt en redegjørelse for oss om hva som er blitt gjort i Eldrerådet i Stange.

Så var det tid for underholdning. I og med at sekretæren er en del av Åsspretten faller det litt vanskelig å skryte av oss sjøl. Men etter applausen å dømme tror jeg folk likte det de hørte. For hva faller vel mer naturlig enn å synge «Sangen til bygda» her i Åsbygda. For oss blir det en hyllest til bygda vi er så glad i. «Sangen om livet» har også ei tekst som når inn til mange, for ikke å forglemme Tore Skogmanns «Ensom jag er». Der synger vi om at vi for vår hjembygd roser vil strø.

Så var det tid for bevertning med som alltid nydelige smørbrød og gode hjembakte kaker. Utlodningen går også veldig bra, og igjen sender vi vår takk til Gunders og Nærbutikken Åsbygda for gavekort og fruktkurv.

Og etter maten var tiden kommet for dem som hadde tatt med seg danseskoa. Henriks spilte både gammelt og nytt, lyset ble dempet og stemningen steg. Et morsomt innslag var Henning og Thorstein som glimtet til med ei vise om sitt enorme kvinnfolkdrag i unge år.

Men snart gikk også denne kvelden mot slutten. Da nasjonaldagen sto for døren passet det godt å avslutte med «Fagert er landet» som allsang, mens vi kjente på følelsen av hvor heldige vi er som bor her vi bor.

Sekretæren.