Gutten med vinnerlykke, Jon Lie vant tre gevinster samt fruktkurv.

Åsbygda Pensjonistforening

hadde medlemsmøte den 14. august

Vi var 77 spreke pensjonister som møtte hverandre til godt samvær etter sommerferien.

Leder ønsket velkommen. Den nye husøkonomen, Svein Erik Holm og samboer som begynte den 1. august, fikk vi også hilse på. Han er i tillegg husøkonom i Vallset Samfunnshus og Egerom.

Leder informerte om eldredagen den 2. oktober som markeres i Ilseng Samfunnshus. Påmeldingsliste ble sendt rundt og på grunn av matbestilling må kr 200.- pr. deltaker betales på forhånd. Trond Hågensen og Willy Sandmoen bidrar med den musikalske underholdningen. Håkon Marius Kvæken fra Løten er konferansier.

På Harryturen, den 23.november blir det reservert for oss til bespisning på Milepælen, Sand i Nord-Odal.

Hjertestarter er nå innkjøpt. Den vil bli hengt opp på en vegg inne i Åsbygda Folkets Hus. Den vil bli lett tilgjengelig for alle for eventuell bruk. Når vi er på turer, vil hjertestarteren være med. Liste for opplæringskurs ble sendt rundt og det var allerede 18 påmeldte medlemmer. Styret sendte forespørsel om bidrag til Gunders Bil A/S, Lions Romedal, Rørlegger Jan Erik Hørsandlien A/S, Sparebanken Hedmark som alle var velvillige og positive.

Stange Energi A/S og Stange og Romedal Brannkasse fikk også forespørsel om bidrag til hjertestarter, men var negative og avslo. Det er økning i antall hjerteinfarkt blant dem mellom 25 0g 44 år (Folkehelserapporten). Mer enn 12000 nordmenn blir rammet hvert år av alvorlig hjerteinfarkt (Helseforskning 2015).

Det var en enstemmig godkjennelse av medlemmene at restbeløpet (kr 3000,-) til hjertestarterkostnaden ble dekket av Åsbygda Pensjonistforening.

Høstturen med 65 medlemmer er godt planlagt og det ble informert om programmet minutt for minutt. Avreise fra Hamar kl 0720. Det blir en kjempekul tur.

Vangsgutta, Løberg og Schultz underholdt med sving, blues, country og gammeldans. Det ble faktisk trangt om plassen på dansegolvet så bord måtte fjernes for å få større danseplass. Musikken var av første klasse. God sangstemme var det også. De underholdt før og etter bevertningen. Bevertningen var fantastiske smørbrød og utsøkte hjemmebakte kaker med kaffe.

Loddsalget var bra. Gunders og Spar Romedal skal igjen ha takk for henholdsvis gavekort og flott fruktkurv.

På gjensyn til neste medlemsmøte den 11. september. Da blir det full trøkk av Vallset Trekkspillag.