Søvollen

Tirsdag 11. august går turen til Søvollen

Vi blir tatt imot av Gulle og Ole Karl Romenstad til en trivelig stund med spennende historier og matopplevelse fra en gammel tid. Frammøte ved bommen på Unset kl. 12:00.                   Obs.: Dette er på tirsdag!

Vi møtes ved bommen på Unset kl 1200. Pensjonistforeningen ordner bombillett og betaler bomavgift. Vi håper at folk kjører sammen i slik at det blir så få biler som mulig, uten at det skal være noen begrensning. Vi kan kjøre helt fram til setra.

Programmet blir omtrent som følger:
Etter en kort velkomst og kanskje litt informasjon blir vi med Ole Karl og ser at han tar ut maten fra koke-gropa. Dette er en eldgammel måte å tilberede kjøtt på, og det smaker helt utrolig godt. Bare vent og  kjenn! Deretter skal kjøttet kvile litt før vi spiser. I mellom tiden får vi en omvisning i kulturminneparken, som er en rekonstruksjon av dyregraver og får se og høre litt om den store fangsten som ble drevet i området i tidligere tider.  Det er ca 10 min å gå, men med omvisning og informasjon tar det ca en time.

Tilbake på setra får vi servert kokegropstekt kjøtt med tilbehør, og en spesiell dessert fra gården og kaffe.

Alt dette for en spesialpris på 350,- kr.

Så må vi selvfølgelig synge litt, kanskje noen har noen historier eller annet å komme med. Vi skal hygge oss i et utrolig tivelig miljø, og selvfølgelig ha åresalg.

Vi ser fram til en fin dag på Søvollen og håper mange blir med.

Av hensyn til matserveringen ber vi alle melde seg på til Marit på mobil 47 85 66 04 senest onsdag 5. august.