Pensjonistforbundet Askøy

Stort engasjement hos medlemmene i Pensjonistforbundet Askøy, i møte med lokalpolitikere foran årets kommunevalg.

Hyggelig møte i regi av Pensjonistforbundet Askøy hvor 9 kommunepolitikere svarte på spørsmål fra deltakerne på det åpne møtet i Folkets hus, Kleppestø.
Askøy kommune har store utfordringer som omsorgsboliger, serviceboliger, rent vann og avløp, tilretteleggingsbehov for trengende og utfordringer tilknyttet "Leve hele Livet".
Eldrerådet et viktig organ.
Det ble påpekt kommunens vanskelige økonomiske situasjon.
Politikerne og deltakerne viste stort engasjement under møtet som varte i 2 og en halv time.
Pensjonistforbundet Hordaland var representert med leder, Atle Lerøy.
Partiene som deltok på møtet: Ap, Askøylisten,  KrF, Høyre, SV, FrP, MDG, Rødt og Pensjonistpartiet.

Ny fylkessekretær i Hordaland

Den nye fylkessekretæren, Elisabeth Braut, startet i stillingen 06. august.

Fylkesstyret har hatt mange gode kandidater til stillingen, men valgte Elisabeth på grunn av hennes omfattende arbeids- og organisasjonserfaring, høy IT-kunnskap og ikke minst hennes åpne smil.

-For hver kabel til utlandet får vi økte strømpriser her hjemme, uttalte Hogne Hongset , bl.a. på vårt medlemsmøte.

Hogne Hongset dro historien fra Laugestol Brug i Skien, som var første kraftverk som solgte strøm til forbrukere. Her var tidligere statsminister, Gunnar Knudsen en av grunnleggerne som bidro til etablering av «hjemfallsretten».  Også den gang viste utenlandske kapitalkrefter stor interesse for eierskap i norske vassdrag og kraftverk.

Kontakt foreningen

Leder Magnus Einar Johannessen
magnus.johannessen@gmail.com
Nestleder Ronald Berntzen