pf@pensjonistforbundet.no

Postadresse

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Referat fra medlemsmøte i Pensjonistforbundet Horten 29. september.

Medlemsmøte i Pensjonistforbundet, Horten 29. september.

Medlemsmøtet ble holdt på Aktivitetssenteret med 25 registrerte og spritede medlemmer tilstede. Endelig var det mulig å møtes igjen for første gang etter at Norge ble stengt ned på grunn av koronakrisa. I leder Lars Erik Lilleødegårds lovlige fravær var det Svein Erik Fjeldheims oppgave å lede møtet med stødig hånd.

Etter oppfordring ble sangen "De nære ting" framført unisont og begeistret før Svein Erik måtte beklage at annonseteksten i Gjengangeren ble litt uklar siden bare Fellesforbundets pensjonistforening var nevnt. Som mange er kjent med ble Fellesforbundets pensjonistforening og Fagforbundets ditto enige om å gå sammen i Pensjonistforbundet, Horten, noe som skjedde i fjor. Det er derfor mulig at noen stusset litt på dette og ikke var sikre på om de kunne møte. Styret vil komme tilbake med mer info om dette.

Svein orienterte videre om Eldredagen som finner sted 1. oktober til strenge smittevernsrestriksjoner. Det vil si at bare 30 stykker vil få adgang. Samme dato finner det også sted et såkalt Webinar om hjelpemidler som man kan laste ned fra egen PC hjemme. Det var også en kort gjennomgang av forbundets planer og arbeid både i forhold til verving av nye medlemmer og ikke minst hvordan man skal få tilbake forhandlingsretten for å bidra til å snu en negativ trend når det gjelder pensjoner.

Kveldens underholdningsinnslag sto Svein Roppestad for. Kjent fra konfliktråd og diverse jubileumsbøker, var han en passende kraft til å fortelle om boka han er i ferd med å ferdigstille om Kroa, byens eldste og brunaste vannhøl. Til stor innteresse og latter fortalte han både om skjemt og alvor om har fulgt Kroa siden starten og det manglet ikke på innspill fra salen om fakta og personer. Via prosjektor og lerrett viste han bilder av Kroa både innvendig og utvendig, noe som er en del av Horten bys utvikling og indentitet. Som ekstranummer fikk man en smakebit av bokas innhold ved at Ole Kristian Pettersen leste sitt bidrag "Værven vs. Kroa". Roppestad fikk sin fortjente hyllest og drueprodukt for sitt bidrag til kvelden.

Som vanlig under et medlemsmøte var det servering og utlodning dog under de strengeste restriksjoner. Etter god kaffe og herlig julekake framførte Ole Kristian Pettersen med et par sanger fra sitt rikholdige reportoar før Svein Erik kunne avrunde med å takke for frammøte og ønske velkommen til et nytt medlemsmøte 27. oktober så sant det ikke skjer endringer i den krevende situasjonen vi er inne i.

Ole Kristian Pettersen

referent.