pf@pensjonistforbundet.no

Org.nr. 970323910

Dagstur til Skudeneshavn 18.08.22

Skudeneshavn
  1. august arrangerer Klepp Pensjonistlag dagstur til Skudeneshavn hvor vi vil få guiding og kåseri av Sildakongen. Vi vil også få servert en sjømatlunsj i Skipper og Sjømannsforeningens lokaler i Skudeneshavn. På heimturen vil det bli omvisning på Avaldsnes historiesenter.

Turen starter fra Jæren Sparebank og kjører mot Mortavika hvor vi tar fergen til Arsvågen. Vi koser oss med kaffe og kjeks på overfarten. Etter ankomst til Skudeneshavn blir vi ønsket velkommen av selveste Sildakongen, Arvid Otto Mørch, som skal guide i Gamle Skudeneshavn med innlevelse og spirit.

Etter guidingen serveres sjømatlunsj i Skudeneshavn Skipper og Sjømannsforeningens lokaler.

Vi får også kåseri av Sildakongen: Sildaeventyret og Oljeeventyret. Dette blir fortalt med innlevelse av en mann som har deltatt aktivt i disse og gått gradene fra Jungmann til Kaptein, fra Sildesalater til Sildakonge, fra Roughneck på Ekofisk til Marinesjef for oljefeltene i Quatar. En eventyrlig reise World Wide i 50 år. Dette gjorde han til hele Vestlandets Nasjonalikon.

På heimturen vil vi få omvisning på Avaldsnes historiesenter.

Turen er i samarbeid med Ivars Reiser.

Påmelding til Ellen Laland tlf. 482 89 819 innen 15.07.22

Pris 1 100 pr. pers. pluss 100 kr. for omvisningen på Avaldsnes historiesenter. Betaling ved bekreftelse til bank kto. 32906201649 eller kontant v/påstigning.

Prisen inkluderer: Busstur med hyggelig sjåfør, Kaffe og kjeks i bussen, Båt tur-retur, Sjømatlunch, Guiding og Kåseri av Sildakongen og hyggelig fellesskap.

Spørsmål om turen kan rettes til: Audun Opsahl tlf. 469 54 159