pf@pensjonistforbundet.no

St. Olavs Plass

Org.nr. 970323910

Busstur i august

DAGSTUR TIL WOLSDTAD GÅRD, TROLLSTIGEN OG VALLDAL ONSDAG 25.AUGUST (med atterhald i coronasituasjonen)

DAGSTUR TIL WOLSDTAD GÅRD, TROLLSTIGEN OG VALLDAL

Turen starter fra Ytterland, Valderøy kl.09.00 til Ålesund, Moa videre til Innfjorden og Woldstad gård. Her er det ikke bare snakk om et godt måltid, men en hel opplevelse med kultur formidling, omvisning og informasjon om gardsliv og tradisjoner i Romsdalen. Besøke Woldstad gård’s egen gardsbutikk med norsk designer klær, håndarbeid og gardsprodukter.

Woldstad Gard ligger vakkert til i Isfjorden med utsikt til fjord og fjell, ca 7 km fra Åndalsnes. Garden kan dateres tilbake til 1654, og har vært i Woldstadfamilien siden dette. Woldstad. Garden har alle rettigheter og serverer mat og drikke til alle anledninger.

Drivere av garden er Gudrun Enga Woldstad og Guttorm Furmyr

Etter en god 2-retter lunsj med kaffe reiser vi videre opp trollstigen med et lite stop på toppen. Derfra kjører vi ned mot Valldalen og besøker Jordbærstova. Der spiser vi nydelig jordbærkake og nyter en god kaffe før vi returnerer tilbake.

Dette er ein første informasjon om turen, vi kjem attende med pris og påmeldingsinfo over sms til alle medlemane våre. Vi seier samstundes God Sommar til dykk alle!