Full konsentrasjon når Hilding Sponberg underviser om bruk av internett

Tryslinger lærer internett

Hvordan løse oppgaver og ærender overfor offentlige etater ? Det lærer pensjonister i Trysil nå å ordne ved hjelp av PC'en fra stuebordet hjemme. Pensjonistforbundets kurs er blitt populære.

Pensjonistforbundet Hedmark startet nylig internettkurs i Trysil, og dermed er det sjette av høstens datakurs i gang. "Praktisk bruk av internett" gjør deltakerne sjølhjulpne når det gjelder skjemaer, søknader og henvendelser overfor offentlige etater som kommune, NAV, apoteker, skatteetat og helseforetak. Billettbestilling, e-post, nettbank og nyhetslesing er også med i kursprogrammet.

Det er Hilding Sponberg som er lokal kursansvarlig og med Turid Torgals som medinstruktør. Kurset er på 16 timer, fordelt på fire dager. Kurset er utviklet av Nestor Seniorutvikling på oppdrag fra PF Hedmark. Oppslutningen om internettkursene er stor, og etter nyttår starter flere fulltegnede kurs både i Trysil og andre steder i Hedmark.