Sentrum Vidregående Skole

Juleavslutning

Kongsvinger Pensjonistforening avsluttet et aktivt år med julebord på "Brakka" mandag den 9. desember 2019.

Pensjonistforbundet har som visjon å være tydelig, sterk og synlig og et verdigrunnlag om inkludering, medbestemmelse og innflytelse. Vi mener at vår forening på mange måter har greid å etterleve disse målsetingene i året som snart ebber ut.

Undertegnede ser mye på TV og informerer seg ofte via ulike media.Mitt hovedinntrykk, når det gjelder ungdommen, har ofte vært at de er late, kommuniserer kun via mobilen, er stresset, har angst, skulker skolen og jamt over er dårlige forbilder. Etter at Sentrum Vidregående Skole ble engasjert av oss til å stå for julegildet, må jeg revurdere mitt inntrykk av ungdommen totalt. For det første hadde de lagd en julemiddag med ribbe, pølse og medisterkaker samt tilbehør som falt i god smak hos alle oss pensjonister. Måltidet ble toppet med riskrem og rødsaus til dessert. Men det som kanskje gjorde det største inntrykket var måten de oppførte seg på. De var blide, høflige og alltid tilstede for å tekke oss på best mulig måte.Bildet ovenfor viser elevene og lærere fra Sentrum Vidregående Skole som gjorde vår sammenkomst til en minnerik opplevelse som vi kommer til å huske lenge.

Flere av styremedlemmene, med leder Reidar Tangen i spissen, og noen andre hadde pyntet bordene på forhand og lagt alt til rette slik at de fleste av oss bare kunne nyte tilværelsen. Knut Halvards sto for musikken og mange danseglade fikk svingt seg til kjente melodier fra 50 - og 60 tallet.

Vi i styret ønsker alle våre medlemmer samt andre pensjonister og Sentrum Vidregående Skole en god jul og et riktig godt nyttår.