Foto: Torkell Erik Gledje

Julebord i Holt pensjonistforening.

Ca 70 medlemmer av Holt pensjonistforening var samlet til Julebord på Holt bedehus tirsdag 3. desember kl.18.00.

Vi ble ønsket velkommen til flott sang og musikk av Dag Ellefsen og Finn Bendixen. De innledet med noen viser av Trygve Hoff og Halvdan Sivertsen.

Før Marit Lilleholt tente et adventlys og leste ”Advent”, dikt av Inger Hagrup.

Etter hvert slapp så kveldens hovedtaler Bjarne Bjorvatn til. Han trollbant forsamlingen med historier fra sitt opphold i Afrika. Ville dyr og mange barn, ikke bare sine, men også fosterbarn han måtte ta med til Sverige.

Juletallerken med riskrem, fra Idar Sundsdal smakte fortreffelig. Når så Kakemesteren i Åmli sponset oss med småkaker til kaffen var alt over alle grenser vellykket.

Stor takk til festkomiteen som også gjorde festen til det den ble, vellykket.

Holt pensjonistforening er en svært aktiv pensjonistforening med mange aktiviteter gjennom året, årets siste var dette julebordet. Men fra årsmøtet i februar har mange foredragsholdere og underholdere vært på møtene i foreningen. Vi har vært på bli-kjent turer i hele Tvedestrand kommune, og dagstur til Setesdal og Dalen i Telemark. 4 dagers tur til Sverige. Ufattelig hva gamle mennesker få til, likevel gleder vi oss til nytt år og nye opplevelser.

Tore Moen