Ingen ting å si på humøret da Fagforbundet markerte 40-årsjubileet

Fagforbundets pensjonister jubilerte

Fagforbundets pensjonistavdeling 139 i Hamar fylte 40 år. Det ga anledning til en festlig aften på et av byens hoteller.

En sprudlende opplagt styreleder Knut Aage Sveen sto i døra og ønsket hver enkelt hjertelig velkommen da jubileumsgjestene ankom Astoria hotell en rengfull kveld i november. Anledningen var Fagforbundets 40-årsjubileum som skulle markeres med stilig middag og sosialt samvær.

Forbundets pensjonistavdeling 139 ble stiftet 2.oktober 1972 og har i disse 40 årene vært et naturlig samlingspunkt for de mange organiserte som etter hvert har gått over i pensjonistenes rekker.

Velsmakende middag med tilhørende gode historier og smittende latter hørte selvsagt med. Odd Aspeli, leder i Hamar eldreråd, holdt tale og poengterte pensjonistforeningenes betydning, særlig for de mange enslige. Som vanlig var Aspelis tale spekket med skrøner som fikk latteren til å runge. Det var også hilsningstale og gaveoverrekkelse fra Fagforbundet. Fylkessekretær i Pensjonistforbundet Hedmark, Finn-Åge Løvlien, holdt tale og overrakte gave både fra fylkesforeningen og fra Pensjonistforbundet sentralt.

Etter middagen underholdt forfatter Halvard Olestad med opplesning fra bøkene sine. Etter hvert ble det tid for å samles i salongene hvor praten og ikke minst latteren fortsatte til tidlig natt. Festkomiteen har all ære av en tvers gjennom vellykket jubileumsfeiring.