Åsspretten,  et ualminnelig godt samstemt kor.

Åsbygda Pensjonistforening

Referat fra medlemsmøte

Åsbygda Pensjonistforening hadde medlemsmøte den 8. mai. Det var fantastisk at 96 (et sterkt tall) sprelske pensjonister møtte.

dyktige leder Randi Sandmoe ønsket velkommen. Etter fellessang informerte leder om dagsturen på førstkomende torsdag til Emigrasjonsmuseet og Helgøya rundt med kjentmann. Påmeldingsliste til sommeravslutningen ble lagt fram (husk å ta med bestikk etc., pute og evnt. varme klær). Videre ble det sendt liste rundt for påmelding til høstturen som har overnatting på Vauldalen Fjellhotell. Vi kjører Engerdalen nordøstover med kaffestopp hos Gjermund Eggen, så videre til Idre, Vauldalen (der vi blir transportert tur/retur med hest inn i ødemarken til treretters middag i ei koie) og med endepunkt Røros før vi vender til Åsbygda og Stange. En kort orientering om sommerturen til Ålesund og om møtetider ble også tatt med.

Underholdningen var av Åsspretten. Koret har en formidlingsevne som når inn til de fleste av oss emosjonelt. De har en klang som flyter og stemmene bærer ikke preg av tilgjorthet. Lagarbeidet de har seg i mellom utstråler trygghet. Glimt i øyet og smil rundt munnen gjør at det blir en god framføring. Repertoaret varierer med solosang, duett og musikk uten sang. Stor munterhet ble det da ei ”Hawai”dame dukket opp med parykk, stråskjørt og kjempelange hengepupper da Hans Børlis vise ”Der skulle vi ha vøri, Karl”. Akkompangnøren til koret er dyktig. De underholdt før og etter vår innbydende bevertning.

Loddsalget var betydelig bra. Takk til trofaste givere Gunders Bil med gavesjekk og Spar Romedal med fruktkurv.

Medlemsmøtet ble et godt og hyggelig samvær og praten rundt bordene var livlig. Vi møtes på sommerfesten.

Vedlegg