Noen av deltagerne idet de går av båten i Elgå

Dagstur Tolga pensjonistforening 03. juli 2016

Tur med Femund II til Elgå, med påfølgende busstur over Storsæteren og til Idre

Søndag 03. juli stilte 20 forventningsfulle pensjonister opp ved Tolga Skysstasjon. Der ventet turbuss fra Trønderbilene for å ta oss videre til Synnervika. Der gikk vi ombord i gamle og ærværdige Femund II som tok oss ut på Femunden. Vi fikk en fin tur over til Elgå i rolig vær. Noen kjøpte seg kaffe og noe og bite i mens andre bare nøt den fine naturen fra oppe på dekket.

Presis kl 12:15 var vi framme i Elgå hvor bussen ventet på oss. I Elgå fikk vi servert en nydelig lunsj på Bryggeloftet. Etter å ha studert kunstutstillingen til Elida Jorde Kristiansen var det tid for å fortsette videre.

Etter en behagelig busstur inn på svensk side via Storsæteren, ankom vi Idre hvor det var anledning til litt tid på egenhånd. Siden det var søndag så var ikke alle butikkene åpne, men det var likevel anledning til noe shopping. Turen fortsatte så videre inn på norsk side igjen hvor vi stoppet på Femundtunet hvor det ble servert kaffe og nystekte vafler. Etter en behagelig rast på Femundtunet fortsatte turen videre over Øversjødalen og tilbake til Tolga.

En stor takk til turkomiteen som fikk arrangert turen.​