Vauldalen Fjellhotell

Årets tur går til til Vauldalen Fjellhotell

Torsdag 8. september setter vi oss i bilene og drar til Vauldalen Fjellhotell for å få en opplevelse både for ganen og sinnet. På hjemveien tar vi en stopp i Røros, kanskje for å handle eller bare nyte stedet.

Vi har valgt å satse på privatbiler for det blir det billigste alternativet. Vi kjører fra Åkrestrømmen kl 9 og møtes underveis nordover, via Finstad. Vi regner med at det blir med en del derfra også.

På Vauldalen får vi servert tradisjonsmiddag, dessert og kaffe. Den blir servert i Skottgården, som er en gammel ferdasgård og skysstasjon. Der får vi også høre om skysstrafikken mellom Malmagan i Sverige og Jensvolden på vei mot Røros. Her oser det av historie og god stemning.

Pensjonistforeningen sponser sjåførene med noen kroner. I tillegg har vi beregnet at hver passasjer bidrar med noen kroner. For middag, fortellingen om hestetransporten og transport er det en medlemspris på 600 kr. Ikke medlemmer er hjertelig velkommen til å være med for 800 kr. De som melder seg inn som medlem på turen får den til medlemspris, så her er det en god anledning til å rekruttere nye medlemmer.

Påmelding senest 31. august til Steinar på 95779391 eller Jonny på 97026888.

Se flere bilder som vedlegg nedenfor.